GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Hakları Siyaseti
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 311
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan Haklarının siyasi tarihini açıklayabilecekler
  • Küreselleşme sürecinde insan haklarının değişimini değerlendirebilecekler
  • Çocuk emeğini insan hakları ihlali çerçevesinde açıklayabilecekler
  • İklim değişikliğini insan hakları ihlali bağlamında değerlendirebilecekler
  • Türkiye'de insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal boyutunu açıklayabilecekler
Tanımı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39.
2 İnsan Hakları Siyaseti Nedir? Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39; Universal Declaration of Human Rights, http://www.un.org/en/udhrbook/pdf/udhr_booklet_en_web.pdf.
3 İnsan Hakları Anlayışının Temelleri: Antik, Ortaçağ ve Erken Modern Hak Kavrayışlarının Biçimlenişi Jack Donnelly, Universal Human Rights in Theory and Practice, pp. 81-92.
4 "İnsan ve Yurttaş Hakları": Amerikan ve Fransız Devrimleri “The Declaration of Independence” (1776) “Bill of Rights” (1791) “The Declaration of the Rights of Man and of the Citizen” (1789)
5 ARASINAV I
6 20. Yüzyılın İlk Yarısında İnsan Hakları: Birinci ve İkinci Dünya Savaşı UN Charter, Nuremberg Trials, Convention on Genocide (1948) European Convention on Human Rights (1950)
7 İşkence Yasağı ve Savaş Tutsaklarının Hakları Andrew Clapham, “The International Crime of Torture,” in Human Rights: A Very Short Introduction, pp. 81-95. Geneva Conventions (1949) UN Convention against Torture (1984)
8 Mülteci Hakları UN Convention Relating to Status of Refugees (1951) Sabine C. Carey et al. The Politics of Human Rights, pp. 81-86.
9 Irk ve Cinsiyet Ayrımcılığı US Constitution, 13th-14th-15th Amendments Martin Luther King JR. “I Have A Dream” International Convention on Racial Discrimination (1965) International Convention on Discrimination against Women (1979)
10 ARASINAV II
11 Sömürge Özgürleşmesi, Ulusların Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve İkiz Sözleşmeler: İnsan Hakları Hegemonik bir Kavram mıdır? Samuel Moyn, “Why Anticolonialism Wasn’t a Human Rights Movement,” in The Last Utopia, pp. 84-119. International Covenant on Economic, Social, and Cultural Rights (1966) International Covenant on Civil and Political Rights (1966)
12 Çocuk, Göçmen İşçi ve Engelli Hakları UN Convention on the Rights of the Child (1990) UN Convention on the Protection of the Rights of Migrant Workers and Their Families (1990) UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (2006)
13 Gezegenimize Özen Göstermek: Hayvan Hakları ve Yeşil Hareketler Sue Donaldson / Will Kymlika, “Universal Basic Rights for Animals,” in Zoopolis, pp. 19-49.
14 Sonuç ve tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
50
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
10
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
2

Kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Makine  Mühendisliği alanındaki problemlerin modellenmesi ve çözümü için kullanabilme becerisi kazanmak.

3

Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin araştırılması için deney tasarlama/yürütme, veri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirme yetilerine sahip olmak.

4 İmalat teknolojilerini kullanarak, ekonomik şartları ve mekanik performans gereksinimlerini karşılayacak şekilde makine, parça, malzeme ve işlem seçimi, ürün geliştirme ve tasarımı becerilerine sahip olmak.
5

Makine Mühendisliği alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerileri kazanmak.

6 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
7 En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
9 Kendini sürekli yenilemek için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanmak.
10 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve böylelikle mühendislik çözümlerinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak.
11 İkinci bir yabancı dilde orta düzeyde yeterliliğe sahip olmak.
12 İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
13 Konusu ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest