SE 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Programlamaya Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 113
Güz
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • programlamadaki temel terminolojiyi kullanabileceklerdir.
  • Java programlama dilinde programlar yazabileceklerdir.
  • Java kodlarını derleyebileceklerdir.
  • programlarda karar yapıları, döngüler ve fonksiyonlar kullanabileceklerdir.
  • dizileri kullanabileceklerdir.
Tanımı Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya giriş. Deitel Ünite 1
2 Java programlamaya giriş: temel yapı, çıkış ifadeleri. Deitel Ünite 2
3 Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1; HW#1. Deitel Üniteler 2 ve 4
4 Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2. Deitel Üniteler 2 ve 4
5 Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3; HW#2. Deitel Üniteler 4 ve 5
6 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#4. Deitel Ünite 6
7 Yapısal program geliştirme – Kısım V: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#5; HW#3. Deitel Üniteler 4 ve 5
8 Yapısal program geliştirme – Kısım VI: iç içe döngüler, break, continue, switch; LAB#6. Deitel Üniteler 4 ve 5
9 Ara sınav
10 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş. Deitel Ünite 6
11 Metotlar – Kısım II: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#7; HW#4. Deitel Ünite 6
12 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#8. Deitel Ünite 7
13 Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9; HW#5. Deitel Ünite 7
14 Genel tekrar; LAB#10.
15 Genel tekrar.
16 -

 

Dersin Kitabı Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195
Diğer Kaynaklar Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
11
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
2

Kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Makine  Mühendisliği alanındaki problemlerin modellenmesi ve çözümü için kullanabilme becerisi kazanmak.

X
3

Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin araştırılması için deney tasarlama/yürütme, veri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirme yetilerine sahip olmak.

X
4 İmalat teknolojilerini kullanarak, ekonomik şartları ve mekanik performans gereksinimlerini karşılayacak şekilde makine, parça, malzeme ve işlem seçimi, ürün geliştirme ve tasarımı becerilerine sahip olmak.
5

Makine Mühendisliği alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerileri kazanmak.

6 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
7 En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
9 Kendini sürekli yenilemek için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanmak.
10 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve böylelikle mühendislik çözümlerinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak.
11 İkinci bir yabancı dilde orta düzeyde yeterliliğe sahip olmak.
12 İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
13 Konusu ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest