EEE 242 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sayısal Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EEE 242
Güz/Bahar
2
2
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı Öğrenciler bilginin temsili ve sayı sistemlerini ve Bool matematiğine girişi öğreneceklerdir. Manipülasyon ve tamamen ve eksik belirtilen Bool fonksiyonlarının minimizasyonu, kapıların fiziksel özellikleri: Fan-in, fan-out, yayılım gecikmesi, zamanlama diyagramları, ve tri-state sürücülerini göreceklerdir. Birleştirilmiş devre analizi ve tasarımı, çoklayıcılar, kod çözücüler, karşılaştırıcılar ve toplayıcıları öğreneceklerdir. Sıralı devre analizi ve tasarımı, temel flip-flop, masa saati ve zamanlama diyagramları dersde gösterilecekir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mantık kapılarını kullanarak temel ikili düzende matematik işlemleri çözebilmelidirler
  • Öğrenciler tipik bir CPU’ya ait temel elemanları tasarlabilmelidirler
  • Öğrenciler giriş/çıkış devre elemanlarını mantık tasarımı ders bilgisi ile tasarlayabilmelidirler
  • Öğrenciler farklı mantık devre elemanlarını birbirine bağlayarak modelelenen devre birimlerinin zamanlama diyagramlarını analiz edebilmelidirler
  • Öğrenciler farklı teknolojileri kullanarak mantık devre elemanları ile birlikte elektrik devreleri tasarlayabilmelidirler
Tanımı Bu ders ikili mantık, Kombinatoryel ve ardışık devre tasarımı, durum makinesi tasarım teknikleri, çoklayıcılar, kod çözücüler ve toplayıcılar da dahil olmak üzere birçok konuyu kapsayacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital Sistemler Chapter 1
2 Kombinatoryal mantık devreleri Chapter 2
3 Kombinatoryal mantık devreleri Chapter 2
4 Kombinatoryal mantık tasarımı Chapter 3
5 Kombinatoryal mantık tasarımı Chapter 3
6 Aritmetik Fonksiyonlar Chapter 4
7 Aritmetik Fonksiyonlar Chapter 4
8 Aritmetik fonksiyonlar/Ardışıl devreler Chapter 4/5
9 Ardışıl devreler Chapter 5
10 Ardışıl devreler Chapter 5
11 Bellek Veri Yazmaçları Chapter 7
12 Bellek Veri Yazmaçları Chapter 7
13 Bellek Veri Yazmaçları Chapter 7
14 Bellek Temelleri Chapter 8
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Morris Mano, Charles R. Kime, “Logic and Computer Design Fundamentals”, Prentice Hall, 4/E, 2008, ISBN 0132067110.
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
8
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
-
-
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
9
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
-
-
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
1
34
    Toplam
166

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
2

Kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Makine  Mühendisliği alanındaki problemlerin modellenmesi ve çözümü için kullanabilme becerisi kazanmak.

3

Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin araştırılması için deney tasarlama/yürütme, veri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirme yetilerine sahip olmak.

4 İmalat teknolojilerini kullanarak, ekonomik şartları ve mekanik performans gereksinimlerini karşılayacak şekilde makine, parça, malzeme ve işlem seçimi, ürün geliştirme ve tasarımı becerilerine sahip olmak.
5

Makine Mühendisliği alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerileri kazanmak.

6 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
7 En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
9 Kendini sürekli yenilemek için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanmak.
10 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve böylelikle mühendislik çözümlerinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak.
11 İkinci bir yabancı dilde orta düzeyde yeterliliğe sahip olmak.
12 İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
13 Konusu ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest