MCE 304 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Aletli Ölçme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCE 304
Güz/Bahar
3
2
4
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğrencilerin fonksiyonel ölçme aygıtlarının ve çeşitli ölçme tekniklerinin prensiplerini anlayarak temel ilgilere sahip olmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • genel bir ölçme sisteminin ana bileşenlerini açıklayabilecek
  • çeşitli ölçme sistem modellerini betimleyebilecek
  • bir ölçme aygıtının menzilini tanımlayabilecek
  • yaygın olarak kullanılan gerilim ve akım ölçme aygıtlarını tanıyabilecek
  • ölçme metodlarının altında yatan fiziksel prensipleri ve pratikteki kullanımlarını açıklayabilecek
Tanımı Fonksiyonel ölçme aygıtları ve çeşitli ölçme tekniklerinin prensipleri ve pratikteki kullanımlarını içermektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ölçme metodlarının temel kavramları Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 1)
2 Ölçme metodlarının temel kavramları Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 1)
3 İşaretlerin statik ve dinamik özellikleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 2)
4 Ölçme sistemlerinin davranışları Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 3)
5 Olasılık ve istatistik Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 4)
6 Belirsizlik (kararsızlık) analizi Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 5)
7 Analog elektrik cihazlar ve ölçümleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 6)
8 Ara sınav
9 Örnekleme, sayısal cihazlar, ve veri toplama Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 7)
10 Sıcaklık ölçümleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 8)
11 Basınç ve hız ölçümleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 9)
12 Akış ölçümleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 10)
13 Gerinim ölçümleri Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 11)
14 Mekatronik: algılayıcılar, devindiriciler, ve kumanda Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011 (Bölüm 12)
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Theory and Design for Mechanical Measurements, R. S. Figliola, D. E. Beasley, 5th Edt., John Wiley & Sons, Inc., 2011. ISBN: 978-0-470-64618-2
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
6
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
7
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
5
80
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
6
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
18
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
2

Kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Makine  Mühendisliği alanındaki problemlerin modellenmesi ve çözümü için kullanabilme becerisi kazanmak.

3

Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin araştırılması için deney tasarlama/yürütme, veri toplama, analiz etme ve sonuçları değerlendirme yetilerine sahip olmak.

4 İmalat teknolojilerini kullanarak, ekonomik şartları ve mekanik performans gereksinimlerini karşılayacak şekilde makine, parça, malzeme ve işlem seçimi, ürün geliştirme ve tasarımı becerilerine sahip olmak.
5

Makine Mühendisliği alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerileri kazanmak.

6 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
7 En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olmak.
9 Kendini sürekli yenilemek için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanmak.
10 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve böylelikle mühendislik çözümlerinin ulusal ve küresel boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak.
11 İkinci bir yabancı dilde orta düzeyde yeterliliğe sahip olmak.
12 İş hayatında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
13 Konusu ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest