Dersin Adı |
Hava Aracı Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
AE 405
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kavramsal uçak tasarımı sürecinin temel ilkelerini anlatmayı, kavramsal tasarım aşamalarında kullanılan yaygın yöntemleri göstermeyi ve verilen haftalık ödevler ile dönem projesi sayesinde bilgi altyapısını güçlendirmeyi hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Hava Aracı Tasarımı dersi uçak tasarımı sürecinin anlaşılması meyanında önemli bilgiler sunmaktadır. Uçak tasarımının ana gayesi görev gereksinimlerinin karşılanmasıdır. Ders sayesinde aerodinamik, yapı, itki, iniş takımları, performans, ve konfigürasyon görünümü hakkında bilgiler edinilecektir. Ayrıca ders tek-kişilik akrobasi uçağı ile hafif muharip uçak tasarım süreci örneklerini de kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tasarım-ayrı bir disiplin, tasarım sürecini genel bir bakış, kavramsal tasarım meyanında boyutlandırma. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
2 | Kanat profili ve geometrisi seçimi, kanat yüklemesi ve itki-ağırlık oranı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
3 | İlk boyutlandırma, konfigürasyon yapılandırması ve çizimi, konfigürasyon yapılandırmasında bazı önemli kabuller. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
4 | Mürettebat bölgesi, yolcular ve paralı yük, itki ve yakıt sistemleri entegrasyonu. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
5 | İniş takımları ve alt sistemleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
6 | Aerodinamik. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
7 | Birinci ara sınav | ||
8 | İtki sistemleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
9 | Yapılar ve yükler, ağırlıklar. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
10 | Stabilite, kontrol ve kumanda nitelikleri. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
11 | Performans ve uçuş mekaniği. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
12 | Maliyet analizi, boyutlandırma ve eniyileme süreci. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
13 | Dikine içiş ve kalkış yapabilen uçak tasarımı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
14 | Kavramsal tasarım örneği: tek kişilik akrobasi uçağı. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
15 | Kavramsal tasarım örneği: hafif muharip uçak. | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Daniel P. RAYMER, Aircraft Design: A Conceptual Approach, AIAA Education Series, published by AIAA, Inc., ISBN 0-930403-51-7. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John D. Anderson, Aircraft Performance and Design, McGraw-Hill Publisher Company. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
||||||
Proje |
2
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
2
|
18
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..