Dersin Adı |
Veri Tabanı Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CE 223
|
Güz/Bahar
|
3
|
2
|
4
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilgisayar veya yazılım mühendisi olacak bir öğrenciye veritabanı sistemleri ile ilgili temel bilgileri sunmaktır. Derste, ilişkisel veri modeli ve bir tasarım aracı olarak varlıkilişki veri modeli kapsamlı olarak ele alınmaktadır. İlişkisel veritabanı şema tasarımı yapılabilmesi için fonksiyonel ve çokdeğerli bağımlılık normalizasyon süreci içinde detaylı olarak işlenmektedir. SQL veritabanı dili ve SQL sorgu dilinin işlem yönetimi, indeksleme, kısıtlar, tetikleyiciler ve yetkilendirme gibi sistem unsurları, veritabanı programlamanın farklı yöntemlerini gösteren laboratuar uygulamaları ile detaylı bir şekilde çalışılmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Hem veritabanı tasarımına hem de veritabanı uygulama programları geliştirmeye yönelik konular işlenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Introduction to Database Systems, Relational Data Model, Semi Structured, Data Model | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 1, Ch. 2.1, 2.2, 2.3, Ch. 11.1, 11.2, 11.3) | |
2 | Entity-Relationship Data Model | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6) | |
3 | Introduction to Relational Databases, Functional Dependencies | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 2.4, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5) | |
4 | Design of Relational Databases, Multivalued Dependencies | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 3.6, 3.7) | |
5 | Functional Dependencies and Multivalued Dependencies Revisited | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 2.4, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6, 3.7) | |
6 | Introduction to SQL (Part I) | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 6.1, 6.2, 6.3, 6.4.1, 6.4.2) | |
7 | Introduction to SQL (Part II) | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 5.2, 6.4, 6.5) | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Constraints and Triggers | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 7) | |
10 | SQL Programming: Embedded SQL, PSM (PL/SQL) | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 9.3, 9.4) | |
11 | SQL Programming: CLI, JDBC, PHP/PEAR | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 9.1, 9.2, 9.5, 9.6, 9.7) | |
12 | Transactions, Views, Indexes | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 6.6, 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 8.5) | |
13 | SQL Authorization | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 10.1) | |
14 | Logical Query Languages (Datalog) and SQL Recursion | J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008 (Ch. 5.3, 5.4, 10.2) | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ders kitabı "J. D. Ullman, J. Widom, A First Course In Database Systems, 3/e, PrenticeHall, 2008" ve ders yansıları (Kitap için URL: http://wwwdb.stanford.edu/~ullman/fcdb.html) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Referans Kitap : Silberschatz et. al., Database System Concepts, 4th ed., McGrawHill, 2002. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
15
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
12
|
2
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
210
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..