İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

    Makine Mühendisliği

    FENG 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Çevresel Etki Analizi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    FENG 310
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
    Anlatım / Sunum
    Rapor Yazma
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere çevresel etki analizi kavramını öğretmek, doğal afetlerin etkilerinin çevresel boyutlarını inceletmek ve yaşam döngüsü değerlendirmesi yöntemini kullanabilir hale getirmektir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Çevresel etki kavramını açıklayabilecektir.
    2Çevresel etkileri toprağa, suya ve atmosfere olan etkiler şeklinde sınıflandırabilecektir.
    3Çevresel etki analizi için kullanılan yaşam döngüsü değerlendirmesi yöntemini, bir bilgisayar programı vasıtasıyla gerçek hayattaki sistemlere uygulayabilecektir.
    4Doğal afetler sonucu gerçekleşen çevresel etkileri hesaplayabilecektir.
    5Çevresel etkilerin toplumsal ve ekonomik hayata olan yansımalarını açıklayabilecektir.
    6Gıda, enerji, inşaat gibi temel ürün veya hizmetlerin çevresel etkilerini tartışabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders kapsamında çevresel etki kavramı; farklı çevresel etki türleri; yaşam döngüsü değerlendirmesi yöntemi kullanılarak başta karbon ayak izi ve su ayak izi olmak üzere çeşitli çevresel etkilerin hesaplanması; yangın, deprem, sel, vb. doğal afetlerin çevreye olan etkileri; çevresel etkilerin ekonomik ve sosyal yansımaları; evrensel temel ihtiyaçların tedarik edilmesinin çevresel etki hesaplamaları konuları ele alınacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    X
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Çevresel etki analizinin temel ilkeleri Glasson vd. Bölüm 1 & 2
    2 Çevresel etki analizinin temel ilkeleri (devam) Glasson vd. Bölüm 1 & 2
    3 Çevresel etki türleri Life Cycle Impact Assessment definition study: Background document III, retrieved from: https://lca-net.com/files/LCIA_Background_III_Midpointcategories_final3a.pdf Life Cycle Analysis and Life Cycle Impact Assessment methodologies: A state of the art, retrieved from https://repositori.udl.cat/bitstream/handle/10459.1/45831/Ali.pdf?sequence=2
    4 Çevresel etki türleri (devam) Life Cycle Impact Assessment definition study: Background document III, retrieved from: https://lca-net.com/files/LCIA_Background_III_Midpointcategories_final3a.pdf Life Cycle Analysis and Life Cycle Impact Assessment methodologies: A state of the art, retrieved from https://repositori.udl.cat/bitstream/handle/10459.1/45831/Ali.pdf?sequence=2
    5 Yaşam döngüsü değerlendirmesine giriş Hauschild vd. Bölüm 2
    6 Yaşam döngüsü değerlendirmesinde hedef ve kapsam belirlenmesi Hauschild vd. Bölüm 7,8
    7 Yaşam döngüsü envanterinin oluşturulması Hauschild vd. Bölüm 9
    8 Ara sınav
    9 Yaşam döngüsü ile çevresel etki değerlendirmesi Hauschild vd. Bölüm 10
    10 Çevresel etki analizi sonuçlarının yorumlanması Hauschild vd. Bölüm 12
    11 Bilgisayar programı vasıtasıyla yaşam döngüsü değerlendirmesi http://www.ccalc.org.uk/downloads/Manual_CCaLC2.pdf
    12 Vaka analizleri Hauschild vd. Bölüm 26-36
    13 Vaka analizleri (devam) Hauschild vd. Bölüm 26-36
    14 Öğrenci sunumları
    15 Final sınavına hazırlık
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı
    • Glasson, Therivel and Chadwi, “Introduction to Environmental Impact Assessment”, 3rd edition, 2015, Routledge, Oxford, UK. (ISBN 0-203-02306-4 Master e-book ISBN, ISBN 0-415-33836-0 (hbk), ISBN 0-415-33837-9 (pbk))
    • Hauschild, Rosenbaum and Olsen, “Life Cycle Assessment: Theory and Practice”, 2015, Springer, Switzerland. (ISBN 978-3-319-56474-6 ISBN 978-3-319-56475-3)
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    Proje
    1
    25
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    8
    8
    Proje
    1
    30
    30
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    16
    16
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    150

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin