Dersin Adı |
Mühendislikte Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FENG 320
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mühendislik alanında araştırma yapma süreçleri ve proje geliştirme aşamalarına dair temel bilgileri öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, mühendislik projelerinde kullanılan araştırma yöntemlerini ve proje yönetimi tekniklerini öğrenerek, kendi projelerini geliştirme ve araştırmalarını etkin bir şekilde sunma becerilerini kazanacaklardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, mühendislik araştırma yöntemleri, deneysel tasarım, veri analizi ve proje yönetimi konularını kapsar. Öğrenciler, mühendislik projelerini planlama, yürütme ve raporlama becerilerini geliştirirken, etik ve profesyonel sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders Tanıtımı ve Araştırma Yöntemlerinin Temelleri | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 1) | |
2 | Literatür Taraması ve Kaynakların Kullanımı | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 2) | |
3 | Araştırma Hipotezleri ve Soruları | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 3) | |
4 | Araştırma Yöntemleri ve Veri Toplama Teknikleri | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 3) | |
5 | Deneysel Araştırma ve Proje Tasarımı | Thiel, D. V. (2014). Research methods for engineers. Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-03488-4 (Chapter 1,2,3) | |
6 | Proje ve Kaynak (Bütçe ve Zaman) Yönetimi | Thiel, D. V. (2014). Research methods for engineers. Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-03488-4 (Chapter 4,5,6,11-16) | |
7 | Araştırma Verilerinin Analizi ve Yorumlanması | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 4) | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Proje Raporlama ve Sunum Teknikleri | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 18) ve Ders Notları | |
10 | Bilimsel Laboratuvar Raporu Yazımı ve Uygulama | Ders Notları | |
11 | Bilimsel Makale Yazımı ve Uygulama | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 7) | |
12 | Mühendislik Araştırmalarında Etik Konular | Barron, M., & Barron, A. R. (2014). Project management for scientists and engineers. Rice University. ISBN 978-1-77420-012-4 (Chapter 6) ve Ders Notları | |
13 | Mühendislik Araştırmalarında Hukuki Konular ve Fikri Hakların Korunması | Ders Notları | |
14 | Ödev Sunumları ve Değerlendirme | ||
15 | Ödev Sunumları ve Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım | ||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
1
|
20
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
||||
Proje | ||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..