İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

    Makine Mühendisliği

    GEEC 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Moda Endüstrisinin Dinamikleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    GEEC 301
    Güz/Bahar
    2
    2
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, moda endüstrisinin sistemi ve onun işletme organizasyonlarının doğasına odaklanmaktır. Ayrıca, moda endüstrisi açısından modanın fonksiyonları, kurumları, ilkeleri ve moda markalarına genel bir bakış sağlar.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Moda endüstrisinin ticari ve tarihi gelişimi tartışabileceklerdir.
    2Moda endüstrisini geçmişten günümüze etkileyen sosyal ve ekonomik dinamikleri tanımlayabileceklerdir.
    3Moda işletme organizasyonları sınıflandırabileceklerdir.
    4Moda endüstrisinin büyüme nedenlerini, güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabileceklerdir.
    5Farklı moda markalarının moda endüstrisi içindeki yerleri ve faaliyetlerini karşılaştırabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders moda işletmeciliğinin prensipleri ve kapsamı; sektörü etkileyen çevresel, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörler; sektörün büyüme ve genişlemesinin sebepleri; mülkiyet çeşitleri; organizasyon yapıları; tasarımcı, üretici ve perakendecinin moda sektöründeki rollerini tanıtır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi/ Moda Endüstrisine genel bir bakış
    2 Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler / modaya tarihsel bakış. ’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books Unit One The Changing World of Fashion: chapter: A Century of Fashion
    3 Moda işletmeciliğinin esasları, Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books , Unit One The Changing World of Fashion, chapters: The Nature of Fashion & The Environment of Fashion
    4 Modanın hareketi ve moda teorisi ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit One The Changing World of Fashion: chapter: The Movement of Fashion
    5 Modanın işletmesi: Organizasyon yapıları ve roller ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books Unit One The Changing World of Fashion, chapter: The Business of Fashion
    6 Moda Tüketicileri ve Ürün geliştirme ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books,Unit Three The Secondary Level: The Producers of Apparel, chapters: Product Development
    7 Moda endüstrisi ürünleri - Ara Dönem Proje Teslimleri ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books; Unit Three The Secondary Level: chapters: The Producers of Apparel, Women's Apparel, Men's Apparel Children's Apparel
    8 Moda Perakendeciliği ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit Five The Retail Level: chapter: The Markets for Fashion: Fashion Retailing
    9 Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar, Moda haftaları ‘’The Dynamics of Fashion," (2018), E. Stone, Fairchild Books, Unit Five The Retail Level: chapters: The Markets for Fashion Global Fashion Market, Sourcing and Merchandising
    10 Etik moda ve Sürdürülebilirlik ‘’Fashion and Sustainability’’ (2011) K.Fletcher, L. Grose, Laurence King Publishing Ltd: chapter 2: Transforming Fashion Systems
    11 Lüks Moda ‘’Fashion Marketing," (2007), T. Hines, M.Bruce, Elsevier Ltd. chapter 7: Competitive Marketing Strategies of Luxury Fashion Companies
    12 Dijital Lüks Moda ‘’Fashion Marketing," (2007), T. Hines, M.Bruce, Elsevier Ltd. chapter 7: Competitive Marketing Strategies of Luxury Fashion Companies
    13 Final Proje Sunumları
    14 Final Proje Sunumları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı
    • ’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ISBN:9781501324000​
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • ‘’Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson)   6th Edition, ISBN10: 0132381486 
    • "Fashionomics," (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson, ISBN-13: 978-0132109819
    • ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson), ISBN-13: 978-0500291108
    • www.businessoffashion.com

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    45
    Proje
    1
    30
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    5
    2
    10
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    6
    6
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    25
    25
    Proje
    1
    15
    15
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    120

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin