İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

    Makine Mühendisliği

    MCE 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Mikrodenetleyiciler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCE 202
    Güz/Bahar
    2
    2
    3
    6

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu ders mühendislik öğrencilerine mikrodenetleyici uygulamaları geliştirmeleri için gerekli temel bilgileri verecektir. Öğrencilerin mikrodenetleyici donanım mimarisinin temellerini, mikrodenetleyici çevre birimleri ve iletişim protokollerini tanımlayabilmeleri, mikrodenetleyicilerin algılayıcı ve eyleyiciler ile iletişim halinde çalıştığı projeler geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Mikrodenetleyici mimarisini tanımlayabilecektir.
    2C++ dili ile mikrodenetleyici programları geliştirebilecektir.
    3Giriş ve çıkışları kullanarak çevre birimlerini kullanabilecektir.
    4Dış sistemlerle iletişim sinyallerini oluşturabilecektir.
    5Yazılım ve donanım olarak temel gömülü sistemleri tasarlayabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders kapsamında mikrodenetleyiciler ve gömülü sistemlere giriş yapılacaktır. Ders ayrıca, mikroişlemciler ve mimarileri, hafıza, register ve interrupt mantığı, reset, clock, timer modülleri, giriş/çıkış portları, seri iletişim tipleri, ADC modülleri, sensörler ve bağlantı tipleri, özel amaçlı mikrodenetleyiciler, mikrodentleyici programlama, C++ ile programlama, Arduino IDE, gömülü sistem tasarımı ile test ve ölçü aletleri kullanımı konularını kapsamaktadır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş (Mikrodenetliyicilerin özellikleri, kullanım alanları, çeşitleri, özel amaçlı denetleyiciler: Arduino, ESP32 vs.) İnternet kaynakları ve ders notları
    2 Mikrodenetleyici çekirdek mimarisi (ROM, Flash, RAM, EEPROM, registerlar, reset, clock, interruptlar) 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start
    3 Mikrodenetleyici çekirdek mimarisi (ROM, Flash, RAM, EEPROM, registerlar, reset, clock, interruptlar) 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start
    4 Mikrodenetleyici çekirdek mimarisi (Çevre Birimleri) 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start
    5 C++ ile mikrodenetleyici programlamaya giriş Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Simon Monk, 2nd Ed. McGraw-Hill, 2016
    6 C++ ile mikrodenetleyici programlamaya giriş Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Simon Monk, 2nd Ed. McGraw-Hill, 2016
    7 Mikrodenetleyici Giriş/Çıkış (GPIO, ADC, PWM) 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start
    8 Ara sınav -
    9 İletişim protokolleri (UART, SPI, I2C) 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start
    10 Algılayıcılar Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Simon Monk, 2nd Ed. McGraw-Hill, 2016
    11 Eyleyiciler Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Simon Monk, 2nd Ed. McGraw-Hill, 2016
    12 İletişim Çevre Birimleri (ESP8266 WiFi, HC-05 Bluetooth) İnternet kaynakları ve ders notları
    13 İletişim protokolleri (HTTP, MQTT) Kolban’s Book on ESP8266, Leanpub, 2016
    14 Proje atölyesi
    15 Proje atölyesi
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı

    Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Simon Monk, 2nd Ed. McGraw-Hill, 2016 Programming with MicroPython: Embedded Programming with Microcontrollers and Python, Nicholas H. Tollervey, O'Reilly Media, 2017

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    1. C++ How to Program (Early Objects Version), Global Edition, 10/E, Paul J. Deitel and Harvey Deitel, Pearson, 2016

    2. 8-bit AVR® Microcontrollers, http://microchipdeveloper.com/8avr:start

    3. Kolban’s Book on ESP8266, Leanpub, 2016

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    20
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    22
    22
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    15
    15
    Final Sınavı
    1
    15
    15
        Toplam
    184

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin