İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

    Makine Mühendisliği

    MCE 303 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Algılayıcılar ve Eyleyiciler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCE 303
    Güz/Bahar
    2
    2
    3
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Problem çözme
    Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere her çeşit algılayıcıyı ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    11. Algılayıcıların temel prensiplerini tanımlayabilecek,
    22. Eyleyicilerin fiziksel çalışma prensiplerini açıklayabilecek
    33. Algılayıcı ve eyleyiciler ile deney yapabilecek,
    44. Algılayıcı ve eyleyiciler kullanarak sistem tasarımı için öneriler sunabilecek,
    55. Algılayıcılar ile toplanan verileri değerlendirilebilecek
    Ders Tanımı Bu dersin içeriğinde mekanik-elektronik arayüz elemanları (algılayıcılar ve eyleyiciler), dönüştürücü besleme devreleri, algılayıcılardan elde edilen sinyalleri düzeltmeye yarayan devreler, ölçüm uygulamalarında algılayıcı ve dönüştürücülerin yeri ve fiziksel değerleri bulunmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş ve Motivasyon, Sensör, Transdüser ve Aktüatör ne demektir? Neden önemlidir? Uygulama Örnekleri Bölüm 1. Instrumentation of an Engineering System
    2 Algılayıcı Tipleri ve Seçimi, Pasif ve Aktif Algılayıcılar, , Algılayıcı Hassasiyeti, Analog – Dijital Algılayıcılar Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers
    3 Yaklaşım Algılayıcıları, Elektromekanik Sınır Anahtarları, Endüktif, Kapasitif Algılayıcılar, Optik Sensörler, Optik Enkoderler Bölüm 6. Digital and Innovative Sensing
    4 Eyleyiciler, Elektrik Motorları, Transistör, PWM, H-Köprüsü, Motor Sürücüler, LED, Röle, Buzzer Bölüm 7. Mechanical Transmission Components Bölüm 8. Stepper Motors Bölüm 9. Continuous-Drive Actuators
    5 Hareket Algılayıcı ve Dönüştürücüleri, Konum ve Hız Algılayıcıları, Potansiyometre, LVDT, RVDT, Wheatstone Bridge Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers 5.2.1, 5.3, 2.8, 5.4
    6 Ara sınav 1
    7 Resolver, Takometre, Bağlantılar ve Sinyal Düzeltme Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers Bölüm 2. Component Interconnection and Signal Conditioning
    8 Piezoelektrik Dönüştürücüler, Hall Etkisi Dönüştürücüler Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers, 5.7, 6.10, 6.2
    9 Efor Algılayıcıları, Kuvvet ve Tork Sensörleri Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers, 5.2.2, 5.9
    10 Uzama Algılayıcıları, Strain Gauges, Basınç ve Debi Sensörleri Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers, 5.8, 5.11.1, 5.11.2
    11 Sıcaklık Algılayıcıları, Seebeck Etkisi, Termokupl, RTD, Termistör Bölüm 5. Analog Sensors and Transducers, 5.11.3
    12 Ara Sınav 2
    13 Hidrolik - Pnömatik Eyleyiciler Yaklaşım Algılayıcılarının Hidrolik – Pnömatik sistemlerde kullanımı Bölüm 9. Continuous-Drive Actuators 9.11, 9.13
    14 Eyleyiciler, Kademeli Motorlar Step Motorlar, Solenoidler Sürekli-Sürülen Dönüştürücüler Elektrik Motorları, AC-DC Motorlar, Bölüm 8. Stepper Motors Bölüm 9.10. Linear Actuators Bölüm 9. Continuous-Drive Actuators 9.2, 9.6
    15 Final Sınavı için Gözden Geçirme Genel Tekrar
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Clarence W. de Silva, Sensors and Actuators: Control System Instrumentation, CRC Press, 2007, ISBN: 1420044834.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Festo Didactic GmbH, Sensors for Object Detection, 566920, 09/2009, Frank Ebel

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    4
    20
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    2
    40
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    2
    32
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    2
    17
    34
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    150

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin