İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

    Makine Mühendisliği

    MCE 411 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Robotlara Giriş
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCE 411
    Güz/Bahar
    3
    2
    4
    6

    Ön-Koşul(lar)
      MCE 310 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    veya ME 401 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    veya EEE 411 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
    Soru & Cevap
    Simülasyon
    Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğrencilerin robotiğin temel prensiplerini anlayarak robot manipülatorlerin kinematiği, statiği, dinamiği ve kontrolü hakkında temel bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1robotiğin temel prensiplerini açıklayabilecek
    2serbestlik derecelerini açıklayabilecek
    3robot manipülatörlerin değişik koordinat çerçevelerini betimleyebilecek
    4robot manipülatörlerin dinamik denklemlerini çözümleyebilecek
    5robot manipülatörlerin haraket kontrollerinde kullanılan genel metodları betimleyebilecek
    Ders Tanımı Robot manüpülatörlerin kinematik, statik, dinamik, hareket ve kontrol prensiplerini içeren robotiğin temel bilgilerini sunmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 1)
    2 Uzaysal tanımlayıcılar ve dönüşümler Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 2)
    3 Manipülatör kinematiği Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 3)
    4 Ters manipülatör kinematiği Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 4)
    5 Jacobi: hız ve statik güçler Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 5)
    6 Manipülatör dinamiği Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 6)
    7 Yörünge üretimi Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 7)
    8 Ara sınav
    9 Manipülatör-düzeneği tasarımı Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 8)
    10 Manipülatörlerin doğrusal kontrolü Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 9)
    11 Manipülatörlerin doğrusal olmayan kontrolü Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 10)
    12 Manipülatörlerin güç kontrolü Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 11)
    13 Robot programlama dilleri ve sistemleri Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 12)
    14 Çevrim-dışı programlama sistemleri Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005 (Chapter 13)
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Introduction to Robotics: Mechanics and Control, J. J. Craig, 3rd Edt., Pearson Prentice-Hall, 2005. ISBN: 0-13-123629-6

    Önerilen Okumalar/Materyaller Robot Manipulators: Mathematics, Programming, and Control, R. P. Paul, The MIT Press, 1981.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    1
    20
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    1
    10
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    4
    64
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    10
    10
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    16
    16
        Toplam
    180

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin