Dersin Adı |
Otomasyon ve Endüstri 4.0
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCE 420
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Mekatronik Mühendisliği öğrencilerine, Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri konularında temel bilgileri kazandırmak, temel analiz, tasarım ve uygulama becerilerini, uygulama örnekleriyle zenginleştirilmiş bir programla kazandırmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Üretim Sistemlerinin Otomasyonuna giriş, otomasyon sisteminin bileşenleri, otomasyonda kullanılan donanım ve yazılım araçlarını etkin kullanabilme, bir üretim sistemine uygun otomasyon sisteminin seçilebilmesi ve kurulabilmesi, dijital ve analog kontrol yapılarının uygulanması, temel mekanik, elektrik ve bilgisayar programlama becerilerinin entegrasyonu, proje örnekleri |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Üretim Sistemlerinin Otomasyonuna / Endüstriyel Otomasyona Giriş | Bölüm 1, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
2 | Programlanabilir Mantık Kontrolcülere Giriş | Bölüm 2, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 200 | |
3 | PLC Donanımları ve Yazılımları, Donanım Konfigürasyonu Oluşturma, Proje Başlatma | Bölüm 3, 8, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
4 | Elektroteknik; Röleler ve Kontaktörler | Bölüm 3, 31, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
5 | Lojik Algılayıcılar; Yaklaşım ve Analog Sensörler | Bölüm 4, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
6 | Boolean Lojik Tasarımı, K-Harita Yöntem | Bölüm 6,7, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
7 | Lojik Eyleyiciler; Solenoidler, Valfler, Pnömatik ve Hidrolik İş Elemanları, 1. VİZE | Bölüm 5, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
8 | Ladder Lojik (LD), Fonksiyon Bloğu Programlama (FBD) | Bölüm 15, 21, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
9 | Yapısal Programlama (ST) | Bölüm 19, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
10 | Denetlemeli Kontrol, SCADA, HM | Bölüm 30, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
11 | Analog Sinyal İşleme | Bölüm 22, 23, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
12 | PWM Tekniği, Elektrik Motorları | Bölüm 22, 24, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
13 | Kapalı Çevrim Kontrol, PID 2. VİZE | Bölüm 25, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
14 | Kapalı Çevrim Kontrol, PID | Bölüm 25, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
15 | Endüstriyel Haberleşme, BUS Sistemleri, MCC, Motor Kontrol Panoları | Bölüm 31, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 | |
16 | Otomasyonda Son Yenilikler, Esnek Üretim Sistemleri (FMS), Akıllı Bilgisayar Entegre Üretim Sistemleri (iCIM) ve Endüstri 4.0 | Bölüm 26, Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 |
Ders Kitabı | Automating Manufacturing Systems with PLCs, Version 5.0, Hugh Jack, 2007 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
4
|
20
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje |
1
|
20
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..