Dersin Adı |
Makine Mühendisliğine Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 102
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere temel makine mühendisliği prensipleri, uygulamaları ve problem çözme yöntemleri konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, mühendislik tasarımı, kestirim yöntemleri, birim sistemleri, grafiksel çözümler, modelleme ve statik analiz gibi temel kavramlar üzerinden makine mühendisliği disiplinine genel bir bakış sunar. Ayrıca, malzemelerin mekanik özellikleri, termodinamik, dinamik sistemler ve imalat süreçleri gibi temel konulara giriş yapılır. Ders, temel mühendislik prensiplerinin gerçek dünyadaki uygulamalarını öne çıkararak mühendisliğin toplumsal ihtiyaçlarla ilişkisi ile meslek etiğinin önemini kapsamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Mühendisliğe Giriş ve Tasarım | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sill and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 3 | |
2 | Tahmin ve Boyutlar ve Birimler | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sill and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 5 ve 7 | |
3 | Boyutlar ve Birimler | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sill, and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 7 | |
4 | Evrensel Birimler | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sill, and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 8 | |
5 | Grafik Çözümler | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sil,l and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 11 | |
6 | Model ve Sistemler | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sil,l and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 12 | |
7 | Algoritmalar | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sil,l and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım, Bölüm 12 | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Statik analiz | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning,Üçüncü Basım, Bölüm 4 | |
10 | Dinamik sistemlere giriş | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Basım, Bölüm 4 | |
11 | Malzemenin mekanik özellikleri | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Basım, Bölüm 5 | |
12 | Mekanizma | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Basım, Bölüm 4 | |
13 | Üretime giriş | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Basım, Bölüm 2 | |
14 | Termodinamiğe giriş | An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Basım, Bölüm 7 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Thinking Like an Engineer, Stephan, Bowman, Park, Sill, and Ohland, Pearson, Üçüncü Basım ISBN-13: 978-0133593211 ISBN-10: 0133593215 An Introduction to Mechanical Engineering, Jonathan Wickert and Kemper Lewis, Cengage Learning, Üçüncü Edition ISBN-13: 978-1305635135 ISBN-10: 1305635132 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Engineering Mechanics: Statics, R.C. Hibbeler. Pearson, Onüçüncü Basım ISBN-13: 978-0132915540 ISBN-10: 0132915545 Materials Science and Engineering, W.D. Callister, D. G. Rethwisch, John Wiley and Sons, Onuncu Basım ISBN-13:978-1119721772 ISBN-10: 1119721776 Materials and Processes in Manufacturing, by E. Paul DeGarmo, J. T. Black, Ronald A. Kohser, Wayne Anderson, John Wiley andSons, Onüçüncü Basım ISBN-13: 978-1119723295 ISBN-10: 1119723299 Thermodynamics: An Engineering Approach, Yunus Çengel and Michael A. Bowles, McGraw-Hill Book Company, Dokuzuncu Basım
ISBN-13:978-1259822674 ISBN-10:1259822672 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
3
|
30
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
4
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
120
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..