Dersin Adı |
Malzemelerin Mekaniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 208
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||||||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||||||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||||||||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mukavemetin temel kavram ve prensiplerini, basit ve birleşik zorlanma halleri için gerilme ve şekil değiştirme hesaplarını öğretmek ve bunların mekanik tasarım problemlerinde kullanımını aktarmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, gerilme ve şekil değiştirme kavramları, malzeme davranışı, eksenel zorlanma, ısıl şekil değiştirmeler,burulma, düz eğilme, eğik eğilme, elastik eğri, kolonların burkulması, düzlemsel gerilme ve şekil değiştirme halleri, şekil değiştirme enerjisi, kırılma hipotezleri, birleşik zorlanmalar altında yapısal eleman analizi konularını kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, mukavemetin temel varsayımları ve prensipleri | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 1 | |
2 | Gerilme ve şekil değiştirme kavramları, Hooke yasası | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 2 | |
3 | Eksenel zorlanma | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 2 | |
4 | Burulma zorlanması | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 3 | |
5 | Eğilme zorlanması | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 4 | |
6 | Eğik eğilme ve normal kuvvet | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 5 | |
7 | Elastik eğri, integrasyon metodu | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill,, Chapter 9 | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kolonların burkulması, Euler halleri | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 10 | |
10 | Düzlemsel gerilme durumları, Mohr çemberi | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 7 | |
11 | Şekil değiştirme durumları | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 7 | |
12 | Şekil değiştirme enerjisi | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 11 | |
13 | Kırılma hipotezleri | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 7 | |
14 | Birleşik zorlanmalar | Mechanics of Materials, 5th Edition, F. P. Beer, E. R. Johnston, Jr., J. T. DeWolf, D. Mazurek, McGraw-Hill, Chapter 8 | |
15 | Dönem Tekrarı | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mechanics of Materials, 5th Edition, Ferdinand P. Beer, E. Russel Johnston, Jr., John T. DeWolf, David Mazurek, McGraw-Hill, |
Önerilen Okumalar/Materyaller | D. Gross, W. Hauger, J. Schröder, W. A. Wall, J. Bonet. Engineering Mechanics 2: Mechanics of Materials. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2011 M. İnan. Strength of Materials (çev. Sedat Sami). İTÜ Vakfı Yayınları, 2019. ISBN: 978-605-9581-15-8 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
6
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..