Dersin Adı |
Dinamik sistemlerin Modellenmesi, Analizi ve Denetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 402
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sistemlerin fiziksel modellerinin çıkarılarak öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Mekanik, elektrik, elektromekanik sistemler modellenerek benzetimleri yapılacaktır. Günlük uygulamalarda durum çalışmaları ile model ve benzetim yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Sistemlerin modelleme yöntemleri Benzetim teknikleri. Sistemlerin modellenerek sistem cevaplarının alınması. Farklı sistemlerin matematik yapısını incelemek. Durum çalışmalarını içeren uygulamalar yapmak |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Matlab, Simulink Tanıtımı | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems, 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 1 | |
2 | Matlab, Simulink Tanıtımı | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems, 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 1 | |
3 | Matematiksel altyapı (Diferansiyel denklemler ve matris yaklaşımı) | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 2-3 | |
4 | Dinamik sistemlerin Modellenmesi | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 4 | |
5 | Dinamik sistemlerin Modellenmesi | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 4 | |
6 | Mekanik sistemlerin modellenmesi (ötelenen sistemler, dönen sistemler, hibrid sistemler, dişli ve iletim sistemleri) | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 5 | |
7 | Modelleme, analiz ve tasarım Yöntemleri (Lagrange ve Newton ) | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 5 | |
8 | Elektrik, elektronic ve elektromekanik sistemlerin modellenmesi | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 6 | |
9 | Termal Sistemler | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 7 | |
10 | Sistem Benzetim Teknikleri (Simulink, Simscape) | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 8 | |
11 | Lineer ve lineer olmayan sistemlerin benzetimi | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 | |
12 | Sistem Cevaplarının bulunması | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 Bölüm 9 | |
13 | Durum Çalışmaları | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 | |
14 | Durum Çalışmaları | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 | |
16 | Final Sınavı | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 |
Ders Kitabı | Ramin S.Esfandiari, Bei Lu, Modeling and Analysis of Dynamic Systems 3rd edition, CRC Press, 2018 ISBN-13:978-1138726420 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | C.M.Close, D.H. Frederick, J.C.Newell, Modeling and Analysis of Dynamic Systems,3rd edition |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
2
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
20
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..