Dersin Adı |
Sayısal Kontrollu Takım Tezgahları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 420
|
Güz/Bahar
|
3
|
1
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı sayısal kontrollu takım tezgahlarının yapılarını ve denetim sistemlerini öğretmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğinde sayısal Kontrollü tezgâhlara giriş, NC/CNC takım tezgâhlarının yapıları, elle parça programlama, Bilgisayar Destekli Programlama, CNC yapısı: aradeğerleme ve yazılım organizasyonu, tahrik sistemleri ve kontrol devreleri bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, Sayısal Sistemler ve Temel Kavramlar | Bölüm 2 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
2 | İkili Sistemler ve Bilgisayar; Sayısal Kontrollü Takım Tezgâhlarının Yapıları | Bölüm 2 ve 3 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
3 | Sayısal Kontrollü Takım Tezgâhlarının Yapıları; gövde ve ilerleme sistemleri | Bölüm 3 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
4 | Sayısal Kontrollü Takım Tezgâhlarının Yapıları, tahrik sistemleri, kızaklar, takım değiştiriciler, Hareket eksenleri ve kontrol tipleri | Bölüm 3 ve 4 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
5 | Takımlama | Bölüm 11 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
6 | Parça Programlama | Bölüm 12 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
7 | NC Kontrol Sistemi Yapısı | Bölüm 5 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
8 | Ara değer bulma | Bölüm 7 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
9 | Ara değer bulma | Bölüm 7 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
10 | CNC Kontrol Sistemi Yapısı | Bölüm 8 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
11 | CNC Kontrol Sistemi Tasarım Türleri | Bölüm 8 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
12 | Ölçme Sistemleri | Bölüm 6 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
13 | Tahrik Sistemleri | Bölüm 9 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
14 | Uyarlamalı Kontrol | Bölüm 10 Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Eskicioğlu, Hakkı, “Sayısal Kontrol ve Takım Tezgâhları”, Makina Mühendisleri Odası yayınları, MMO/544 ISBN: 978-605-01-0015-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mikell P. Groover, "Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing", Second Edition, Prentice Hall Inc.,ISBN 0-13-088978-4 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
30
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..