Dersin Adı |
Mekanik Titreşimler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 425
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||||||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mekanik sistemlerdeki titreşimleri tanıtmaktır. Bu titreşimler cisimlerin salınım hareketleri ve bu hareketlerle ilişkili kuvvetlerden kaynaklanmaktadır. Ders dinamik mühendislik sistemlerinin doğasını ve davranışını anlamayı sağlar; mühendislik titreşim sorunlarını çözmek için matematik, fen ve mühendislik bilgisini uygulama kabiliyetini geliştirir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders tek ve çok serbestlik dereceli sistemlerin titreşimini, sürekli sistemlerin titreşimini, yapısal sönümleme modellerini, titreşim analizi için Lagrange yöntemini, modal analizi,, mekanik sistemlerin serbest ve zorlanmış titreşimlerinin sayısal analizini, endüstriyel uygulamalarda titreşim yalıtımı ve aktif titreşim kontrolünü kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Titreşim Analizinin Temelleri | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 1: Fundamentals of Vibration | |
2 | Harmonik hareket, harmonik analiz | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 1: Fundamentals of Vibration | |
3 | Tek serbestlik dereceli sistem: serbest titreşim | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 2: Free Vibration of Single-Degree-of-Freedom Systems | |
4 | Tek serbestlik dereceli sistem: zorlanmış titreşim | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 3: Harmonically Excited Vibration | |
5 | İki serbestlik dereceli sistemler | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 5: Two-Degree-of-Freedom Systems | |
6 | İki serbestlik dereceli sistemler | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 5: Two-Degree-of-Freedom Systems | |
7 | Çok serbestlik dereceli sistemler, | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 6: Multidegree-of-Freedom Systems | |
8 | Çok serbestlik dereceli sistemler, Lagrange Denklemleri | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 6: Multidegree-of-Freedom Systems | |
9 | Sürekli Sistemler: Çubuklar, Şaftlar | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 8: Continuous Systems | |
10 | Sürekli Sistemler: Kirişler | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 8: Continuous Systems | |
11 | Titreşim Kontrolu: Dönen Makinalar | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 9: Vibration Control | |
12 | Titreşim Kontrolu: Millerde dolanım hareketi | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 9: Vibration Control | |
13 | Titreşim İzolasyonu, Titreşim yutucular | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 9: Vibration Control | |
14 | Mekanik Titreşim Analizinde Sayısal Yöntemler | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6. Basım, 2018 Bölüm 11: Numerical Integration Methods in Vibration Analysis- Bölüm 12: Finite Element Method | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | S.S. Rao, “Mechanical Vibrations”, 6th Edition,, 2018, ISBN-10 1292178604 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | M. Gürgöze, “Analitik Mekaniğe Giriş”, 2. Basım, 2019 ISBN: 9786059581028 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
15
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
2
|
40
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
45
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
17
|
34
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..