Dersin Adı |
Taşıt Aerodinamiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 426
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sıkıştırılamaz aerodinamiğin temel kavramlarını vermek, temel aerodinamik problemlerini çözmek ve bir uçağın aerodinamik ön tasarımına yönelik temel bilgiler vermektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğinde, akışkanlar mekaniği ve aerodinamik problemlerde temel formülasyonlar, viskoz olmayan ve viskoz akışlar, rüzgar tünelleri ve dış gövde akışlarındaki uygulamalar, bilgisayar destekli aerodinamik tasarım, sayısal ve deneysel sonuçların kıyaslanması, sürüklemeyi azaltmaya yönelik aerodinamik tasarımlar, motor soğutma aerodinamiği ile aerodinamik gürültü bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Temel akışkanlar dinamiği | Kitap Bölüm 7 - Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
2 | Aeorinamiğe giriş ve temel prensipler | Kitap Bölüm 7 - Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
3 | Taşıt hareket direnci ve künt yapı aerodinamiği | Kitap Bölüm 7 - Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
4 | Sürünme katsayısı ve yolcu taşıtı aerodinamiği | Kitap Bölüm 7 - Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
5 | Buckingam PI Teoremi | Kitap Bölüm 8 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
6 | Aerodinamik performansı - yakıt tüketimi | Kitap Bölüm 8 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
7 | Aerodinamik geliştirme stratejileri | Kitap Bölüm 9 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
8 | Cisimler üzerinde akış | Kitap Bölüm 9 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
9 | Ara Sınav 1 | ||
10 | Otomotiv rüzgar tüneli | Kitap Bölüm 10 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
11 | Rüzgar tüneli testleri | Kitap Bölüm 11 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
12 | Hesaplamalı akışkanlar dinamiği | Kitap Bölüm 11 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
13 | Ara Sınav 2 | Kitap Bölüm 12 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
14 | Ahmed yapısı etrafında akış simülasyonu | ||
15 | Örnekler | Kitap Bölüm 12 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 | |
16 | Otomobil aero-akustiği | Kitap Bölüm 13 Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 |
Ders Kitabı | Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006 Automotive Aerodynamics, Joseph Kats, Chichester, UK ; Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2016. Wiley. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
2
|
50
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
16
|
32
|
Final Sınavı |
1
|
17
|
17
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..