Dersin Adı |
Malzeme Karakterizasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ME 480
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mühendislik malzemelerinin fiziksel, kimyasal, mekanik ve termal özelliklerini analiz etmek için kullanılan modern karakterizasyon tekniklerini tanıtmaktır. Ders, öğrencilere çeşitli karakterizasyon yöntemlerinin temel prensiplerini, analiz süreçlerini ve sonuçların yorumlanmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, malzeme özelliklerini anlama ve uygun karakterizasyon tekniklerini seçme konusunda yeterlilik kazanacaklardır. Bu dersin amacı, mühendislik malzemelerinin fiziksel, kimyasal, mekanik ve termal özelliklerini analiz etmek için kullanılan modern karakterizasyon tekniklerini tanıtmaktır. Ders, öğrencilere çeşitli karakterizasyon yöntemlerinin temel prensiplerini, analiz süreçlerini ve sonuçların yorumlanmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, malzeme özelliklerini anlama ve uygun karakterizasyon tekniklerini seçme konusunda yeterlilik kazanacaklardır. Bu dersin amacı, mühendislik malzemelerinin fiziksel, kimyasal, mekanik ve termal özelliklerini analiz etmek için kullanılan modern karakterizasyon tekniklerini tanıtmaktır. Ders, öğrencilere çeşitli karakterizasyon yöntemlerinin temel prensiplerini, analiz süreçlerini ve sonuçların yorumlanmasını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, malzeme özelliklerini anlama ve uygun karakterizasyon tekniklerini seçme konusunda yeterlilik kazanacaklardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders, mühendislik malzemelerinin mikroyapısal, kimyasal, mekanik ve termal özelliklerini belirlemek için kullanılan temel karakterizasyon tekniklerini kapsar. X-ışını Kırınımı (XRD), Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM), Geçirimli Elektron Mikroskobu (TEM), Atomik Kuvvet Mikroskobu (AFM), Fourier Dönüşümlü Kızılötesi Spektroskopisi (FTIR), Raman Spektroskopisi ve termal analiz yöntemleri (DSC, TGA) gibi analiz tekniklerini içerir. Ders, bu tekniklerin çalışma prensiplerini, uygulama adımlarını ve veri yorumlama süreçlerini inceleyecektir. Öğrenciler, bu analitik yöntemleri farklı malzemelere nasıl uygulayacaklarını öğrenecek ve karakterizasyon verilerini değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Malzeme Analiz Tekniklerinin Genel Prensipleri | Ders kitabı Bölüm 1 | |
2 | X-ışını Kırınımı (XRD) Analizinin Temelleri | Ders kitabı Bölüm 5 | |
3 | Taramalı Elektron Mikroskobunun (SEM) Genel Prensipleri | Ders kitabı Bölüm 7 | |
4 | Taramalı Elektron Mikroskobunun (SEM) Genel Prensipleri | Ders kitabı Bölüm 7 | |
5 | Atomik Kuvvet Mikroskobunun (AFM) Temelleri | Ders kitabı Bölüm 4 | |
6 | Atomik Kuvvet Mikroskobunun (AFM) Modları ve Uygulama Adımları | Ders kitabı Bölüm 4 | |
7 | Transmisyon Elektron Mikroskobunun (TEM) Genel Prensipleri | Ders kitabı Bölüm 6 | |
8 | Arasınav | ||
9 | Transmisyon Elektron Mikroskobunun (TEM) Genel Prensipleri | Ders kitabı Bölüm 6 | |
10 | FTIR Spektroskopisinin Temelleri ve Uygulama Adımları | Ders kitabı Bölüm 9 | |
11 | FTIR Spektroskopisinin Temelleri ve Uygulama Adımları | Ders kitabı Bölüm 9 | |
12 | Diferansiyel Taramalı Kalorimetri (DSC) | Ders kitabı Bölüm 10 | |
13 | Termogravimetrik Analizin (TGA) Genel Prensipleri ve Uygulama Adımları | Ders kitabı Bölüm 10 | |
14 | Floresan Spektroskopisinin Genel Prensipleri ve Uygulama Adımları | Ders kitabı Bölüm 9 | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Materials Characterization Techniques, Sam Zhang, Lin Li, Ashok Kumar, CRC Press, 2008 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Scanning Microscopy For Nanotechnology: Techniques And Applications,Weilie Zhou and Zhong Lin Wang, Springer Verlag, 2008; Recent Articles Published in Peer-Reviewed Journals |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 | LO 8 |
Katılım | ||||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||||
Portfolyo | ||||||||||
Ödev |
25
|
X | X | X | X | X | ||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
X | X | ||||||
Proje | ||||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
X | X | X | X | ||||
Final Sınavı |
40
|
X | X | X | X | X | X | |||
Toplam | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
5
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
5
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
Final Sınavı |
10
|
0
|
|
Toplam |
140
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Matematik, Fen Bilimleri, matematiğe dayalı fizik bilgisi, istatistik ve lineer cebir konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Isıl veya mekanik bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve modern tasarım yöntemlerini seçer ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Makine Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Makine Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Makine Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Makine Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..